قبلا نيز به اين امر اشاره کرديم که آينده کسب و کارها در هوشمند شدن و استفاده از هوش مصنوعي قرار دارد. در ادامه نيز از اهميت مسئله پشتيباني از مشتريان و تسهيل ارائه خدمات به آن ها را بررسي کرديم و گفتيم که براي داشتن کسب و کاري شکوفا، نياز است که مشتريان وفادار داشته باشيد. امروز قصد داريم تا در اين مقاله به بررسي کاربرد چت بات در صنعت گردشگري بپردازيم و ببينيم در چنين صنعتي، که مشتريان آن به دنبال رفاه هستند، استفاده از هوش مصنوعي و به طور اختصاصي استفاده از چت بات ها چه مزيت هايي را به همراه خواهد داشت.
برخي از کسب و کارها نسبت به ديگران، تعامل بيشتري با مشتريان خود دارند. شايد يکي از اصلي ترين مثال هاي چنين کسب و کاري، صنعت گردشگري باشد. پر واضح است که منظور ما از صنعت گردشگري تمامي کسب و کارهايي است که در اين صنعت فعاليت مي کنند، همانند هتل ها، آژانس هاي مسافرتي، ارائه دهندگان خدمات گردشگري آنلاين و… . چنين کسب و کارهايي بايد به دنبال جذب خوشنودي و رفاه مشتريان و ارائه خدمات شخصي سازي شده به آن ها باشند.
به همين دليل است که بايد استفاده از چت بات هاي هوشمند در چنين کسب و کارهايي بيشتر مورد توجه قرار بگيرد. چرا که چت بات هاي هوشمند تمام مشخصات مورد نياز براي پشتيباني از مشتريان را دارد. بخصوص که مي تواند در هر بستر قابل چت، اعم از وبسايت ها و پيام رسان ها، به صورت 24 ساعته در دسترس باشد و از همه مهم تر مي تواند به مشتريانتان پيشنهاد هاي شخصي سازي شده ارائه دهد.
در ادامه ي اين مقاله قصد داريم چهار دليل مهم و خاص براي استفاده از چت بات در صنعت گردشگري را بيان کنيم و ببينيم دقيقا قرار است اين چت بات هاي داراي هوش مصنوعي چه مزيت هايي را براي چنين کسب و کار هايي به همراه داشته باشد.
فکر کنيد شما يک کارمند هستيد که در تعطيلات آخر ماه قصد داريد با توجه به حقوق و پس اندازتان به يک سفر اقتصادي برويد. براي اين کار بايد بگرديد و هتل هاي اقتصادي، ارزان ترين بليط ها و … را پيدا کنيد. يا فکر کنيد که مي خواهيد براي سالگرد ازدواج خود مسافرتي رويايي ترتيب دهيد. يا يک اکيپي هستيد که جوانيد و عاشق سفر. چگونه مقصد هايتان را انتخاب مي کنيد و يا برآورد هزينه مي کنيد؟ از اول تلفن را بر ميداريد و زنگ مي زنيد به آژانس هاي مسافرتي و…؟ معلوم است که نه!
اول از همه گوشيتان را بر مي داريد و احتمالا در گوگل جست و جو مي کنيد. سپس احتمالا سر از سايت هايي در مي آوريد که خدمات گردشگري ارائه مي دهند به دنبال اطلاعات مقاصد مختلف مي گرديد، ويژگي هايي مانند هزينه و … را بررسي کرده و در نهايت، يا مورد دلخواهتان را پيدا مي کنيد يا احتمالا با مرکز تماس آن سايت يا يک آژانس مسافرتي تماس مي گيريد و با بيان نيازهايتان از آن ها مي خواهيد تا مثلا تور مناسبي را به شما ارائه دهند.
خوب حالا چه مي شد اگر از همان اول به سراغ آخر کار مي آمديد؟ يعني از همان اول در اينترنت به سراغ يک چت بات مي رفتيد و مثلا مي گفتيد من آخر ماه مي خواهم با فلان مقدار هزينه، به فلان مقصد يک سفر اقتصادي داشته باشم، لطفا گزينه هاي مناسب را به من بگو؟ اينجا دقيقا جايي است که چت بات هاي هوشمند مي توانند به کمک شما بيايند و خدمات لازم را براي مشتريان شما انجام دهند.
چت بات هاي داراي هوش مصنوعي مي توانند صحبت هاي مشتريان شما را درک کرده و اطلاعات مهم موجود در آن را استخراج کنند. سپس با توجه به اين اطلاعات مهم پاسخ مناسبي را به آن ها ارائه دهند. يعني با توجه به صحبت هاي مشتري و ديتاهاي موجود در ديتاست، پاسخ مناسب مشتري را به او ارائه مي دهد و لازم نيست که مشتري گزينه هاي جانبي ديگري را بررسي کند زيرا که جواب مورد نظر خود را گرفته است.
شايد در مباحث اقتصادي اين جمله را شنيده باشيد که “زمان پول شماست”. ارزش زمان در کسب و کارها هماند پول و يا حتي در برخي موارد ارزشمند تر از آن است. با استفاده از چت بات در صنعت گردشگري هم مي توانيد در پول و هم در وقتتان صرفه جويي کنيد.
همان طور که در مورد قبل نيز به آن اشاره شد چت بات ها مي توانند در کمترين زمان ممکن پاسخ مشتريانتان را بدهند و هميشه در دسترس آن ها باشد. علاوه بر اين با شخصي سازي گزينه هاي پيشنهادي به مشتري، تا حد زيادي در وقت آن ها صرفه جويي مي کنند و با توجه به اينکه پيشنهاد چت بات، احتمال خريد بيشتري توسط مشتري دارد، فروش و سود شما را نيز افزايش خواهد داد در عين حال که هزينه هاي شما را کمتر خواهد کرد.
قبلا نيز به اين نکته اشاره کرديم که صنعت گردشگري جزء صنايعي است که تعامل زيادي با مشتريان خود دارد. به همين دليل براي کسب و کارهايي که در اين حوزه فعاليت مي کنند ضروري است که رفتارها و عادات مشتريان خود را بشناسند تا با استفاده از اين اطلاعات کسب و کار خودشان را گسترش و توسعه دهند. با استفاده از چت بات هاي هوشمند شما اين توانايي را به کسب و کارتان مي دهيد که به صورت 24 ساعته و در طول تمام روز هاي هفته، از مشتريانتان چنين اطلاعاتي را جمع آوري کنند تا شما با توجه به آن ها فرآيند ارائه خدمات و به طور کلي کسب و کارتان را بهبود ببخشيد.
هر چه بيشتر چت بات شما با مشتريان تعامل داشته باشد، اطلاعات بيشتري از آن ها بدست مي آورد. با بدست آوردن اطلاعات بيشتر و بررسي آن ها مي تواند به سليقه و علايق و عادات و رفتار آن ها پي ببرد و با توجه به آن مي تواند پيشنهاد ها، تبليغات و … را مناسب سازي شده براي همان کاربر به او نشان دهد. به اين ترتيب مشتريان به خدمات و سرويس هاي شما علاقه بيشتري پيدا مي کنند و با شوق بيشتري خريد خواهند کرد. همين امر موجب افزايش دايره مشتريان وفادار، گسترش کسب و کار و سود شما خواهد شد.
با توجه به همه ي توضيحاتي که براي استفاده از چت بات در صنعت گردشگري داده شد، اگر شما جزء کساني هستيد که کسب و کارتان در زمينه گردشگري مي باشد و به دنبال يک نوآوري بي بديع و جلو زدن از رقبايتان هستيد، استفاده از چت بات هاي هوشمند مي تواند راه پيشرفت شما باشد. با اين حال اگر مي پرسيد که چگونه يک چت بات هوشمند بسازيد و يا از کجا بايد شروع کنيد، ما قبلا جواب آن را برايتان آماده کرده ايم. باتاوا، چت بات سازماني هوشمند مبتني بر هوش مصنوعي پاسخ شماست.
باتاوا، يک دستيار هوشمند سازماني صوتي است که از آخرين تکنولوژي هاي هوش مصنوعي و يادگيري ماشين برخوردار است. اين محصول به طور اختصاصي براي زبان فارسي توليد شده است و مي تواند زبان فارسي را به طور کامل پردازش و درک نمايد. باتاوا قابليت آن را دارد که متناسب با نيازهاي سازمان ها و کسب و کارهاي مختلف شخصي سازي شود. باتاوا قادر است با کمک از داده هاي اطلاعاتي که از قبل آموخته، پاسخي درست به سوالاتي که از او مي شود ارائه دهد.
همان طور که گفته شد متناسب با نياز کسب و کار و يا سازمان، باتاوا قابليت شخصي سازي دارد. اگر شما در کسب و کارتان نياز به چت باتي عمومي داريد که به صورت 24 ساعته پاسخگوي مشتريان و يا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا مي تواند اين کار را براي شما انجام دهد. باتاوا محصولي بسيار ضروري براي کسب و کارهاست که مي توانيد با هزينه کم، پاسخگوي نيازهاي مشتريانتان باشد به طوري که ديگر نيازي به نيروي انساني نداشته باشيد.
باتاوا داراي اين قابليت هاي به خصوص مي باشد:
مهم تر از همه اينکه باتاوا محصولي بومي است که در داخل کشور، متناسب با نيازهاي داخلي توليد شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهاي داخلي در هر زمينه اي و سازمان هاي مختلف مي توانند از اين دستيار هوشمند متناسب با نيازهايشان در بخش هاي مختلف استفاده نمايند.
اگر مي خواهيد از محصول باتاوا استفاده کنيد و يا درخواست دموي محصول را داريد به اينجا مراجعه کنيد.
درباره این سایت